INSCHOOL-visualID
“Inclusive Schools: Making a Difference for Roma Children” (INSCHOOL)

„Școli incluzive: faceți o diferență pentru copiii romi” (INSCHOOL) este un proiect comun al Uniunii Europene și Consiliului Europei care se concentrează pe politici educaționale incluzive și practici educaționale inovatoare pentru toți copiii, inclusiv copiii romi. Proiectul a fost inițiat în 2017 și se află în prezent la al treilea ciclu de implementare până în mai 2024. Este implementat în Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Portugalia, România și Republica Slovacă.

Materiale elaborate:

  • Site-ul proiectului INSCHOOL;
  • Publicații ale Consiliului Europei;
  • Compass - Manual pentru educația pentru drepturile omului (În limba engleză);
  • Compasito - Manual pentru educația pentru drepturile omului, adresat copiilor (În limba engleză);
  • Cadrul de referință al competențelor pentru cultură democratică. Volumul 3 - recomandări pentru implementare (Tradus în limba română);
  • Proiectul Jobland;
  • Jocul meseriilor;
  • Managementul cazurilor de violență;

    *Proiectul nu este administrat de către CJRAE Maramureș
  • cropped-Sigla-ECLER-2022-dreptunghi-fond-alb-HEIGHT-350px
    Compania de informare a ECLER și EUROPOL "Say No!"

    Asociația Centrul European pentru Educație și Cercetare Juridică (ECLER) organizează campania de prevenire a exploatării și a șantajului sexual în mediul online
    Materiale elaborate:

  • Ce este consimțământul liber și informat;
  • Prevenirea pornografiei infantile;
  • Prevenirea pericolelor de recrutare în mediul online;
  • Riscurile videochat-ului;
  • Riscurile traficului de persoane;

    Grup țintă:
  • Beneficiari direcți: elevii din unitățile de învățământ preuniversitar, consilieri școlari, cadre didactice, membri ai comunității locale;
  • Beneficiari indirecți: părinți, unitățile de invățământ preuniversitar, consilieri școlari, comunitatea locală.

  • *Campania nu este administrată de către CJRAE Maramureș
    Campanie-Pas cu Pas in cariera

    Proiect județean de orientare școlară și profesională

    Pas cu pas spre cariera ta!

    Perioada de implementare: aprilie-mai an școlar 2023-2024
    CJRAE Maramureș, prin intermediul activităților de orientarea școlară și profesională derulate în cadrul acestui proiect, doreste să se ofere elevilor instrumentele și sprijinul necesar pentru a-și explora și a-și dezvolta potențialul educațional și de carieră și pentru a-și construi o viitoare împlinitoare și satisfăcătoare carieră.
    Obiective specifice:

  • Dezvoltarea capacităţii elevilor de a efectua alegerea studiilor academice şi, implicit, a carierei în raport cu propriile lor competenţe şi aspiraţii;
  • Stimularea elevilor capabili de performanţe superioare să îmbrăţişeze domenii profesionale adecvate aptitudinilor speciale de care dispun;
  • Sprijinirea elevilor în delimitarea şi concretizarea propriilor interese pentru a putea efectua alegeri profesionale realiste şi satisfăcătoare;
  • Informarea detaliată şi completă a elevilor asupra profesiilor individuale şi a ariilor profesionale spre care se pot îndrepta, precum şi asupra realităţilor sociale, economice şi culturale;
  • Asigurarea unei informaţii ample asupra lumii profesiilor şi sprijinirea elevilor în planificarea studiului individual în raport cu viitorul lor proiect profesional;
  • Stimularea elevilor capabili de performanţe superioare să îmbrăţişeze domenii profesionale adecvate aptitudinilor speciale de care dispun.
    Grup țintă:
  • Beneficiari direcți: elevii din unitățile de învățământ preuniversitar, consilieri școlari, cadre didactice, membri ai comunității locale;
  • Beneficiari indirecți: părinți, unitățile de invățământ preuniversitar, consilieri școlari, comunitatea locală.
  • CJRAE Maramureș
    Poze cu activitățile desfășurate în cadrul poiectului
    Școala Gimnazială "Vasile Alecsandri" Baia Mare
    Consilier școlar Fereștean Tania
    Școala GImnazială "Dimitrie Cantemir" Baia Mare
    Consilier școlar Roman Olivia
    Școala Gimnazială "Lucian Blaga" Fărcașa
    Consilier școlar Cupșe Laura
    Școala Gimnazială "George Coșbuc" Sighetu Marmației
    Consilier școlar Ilieș Mariana
    logo-atitudinea-face-diferenta

    Proiect județean pentru prevenirea bullyingului și cyber-bullyingului în mediul școlar

    Atitudinea face diferența

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Proiect educațional inițiat de către CJRAE Maramureș vine în sprijinul cadrelor didactice care desfășoară în unitatea de învățământ activități de identificare și prevenire a fenomenelor de bullying și cyberbullying,
    Scopul proiectului: Dobândirea de către elevi a unui set de abilități de gestionare eficientă a situațiilor de bullyin, respectiv cyberbullying, în mediul școlar. Conștientizarea, informarea și consilierea cadrelor didactice și a părinților cu privire la implicațiile fenomenului de bullying. Dobândirea de către cadrele didactice a unui set de abilități de gestionare eficientă a situațiilor de bullying, respectiv cyberbullying, în mediul școlar.
    Obiective specifice:

  • Sensibilizarea elevilor cu privire la fenomenul de bullying/cyberbullying;
  • Dezvoltarea la elevi a abilitățiilor de relaționare în medii diferite de comunicare;
  • Identificarea/exersarea tehnicilor eficiente de rezolvare a conflictelor;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de empatie;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de comunicare asertivă;
  • Recunoașterea unei varietăți de emiții trăite în raport cu sine și cu ceilalți;
  • Informarea elevilor, profesorilor și părinților cu privire la cadrul legal al fenomenului de bullying/cyberbullying;
  • Cunoașterea profilului psihologic al victimei și agresorului;
  • Însușirea unor tehnici de prevenție/intervenție.
    Grup țintă: Cadre didactice, părinți și elevi de nivel gimnazial și liceal din unitățile de învățământ din județul Maramureș.
  • absenteism

    Proiect județean de intervenție

    Absenteismul - de la cauză la efect

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Scopul proiectului: Reducerea fenomenului de absenteism școlar prin creșterea stării de bine și de echilibru psihosocial al elevilor și conștientizarea acestora privind importanța participării la viața socială.
    Obiectivele proiectului:

  • Identificarea elevilor cu absenteism ridicat și/sau cu risc de abandon școlar sau exmatriculare;
  • Reducerea cazurilor de părăsire timpurie a sistemului educațional;
  • Dezvoltarea abilităților socio-emoționale în vederea depășirii problemelor psiho-sociale ale elevilor;
  • Creșterea motivației și a persormanței școlare;
  • Îmbunătățirea comunicării dintre școală și familie, profesori și elevi.
    Grup țintă: Elevii claselor V-XII.
  • pasaport-spre-viitor

    Proiect județean de consiliere și orientare școlară și profesională

    Pașaport spre viitor

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Scopul proiectului: Dezvoltarea abilităților de planificare a carierei, în vederea alegerii unui traseu educațional și profesional cât mai realist, în funcție de oferta educațională și profesională județeană.
    Obiective specifice ale proiectului:

  • Formarea unui proces de explorare și structurare a proprilor caracteristici (cunoașterea de sine);
  • Formarea unui sistem de cunoștințe legat de lumea profesiilor și a ocupațiilor cerute de societate;
  • Formarea unui proces de planificare și construire a unei cariere;
  • Planificarea propriului traseu educațional și profesional;
  • Prezentarea de către AJOFM Maramureș a ofertei profesionale din județul Maramureș;
  • Facilitarea accesibilității unor răspunsuri despre mediul profesional printr-o abordare non-formală, prin factori sociali de empatizare, punând participanții în contact direct cu sursa informațiilor de care au nevoie.
    Beneficiari: elevii din clasele VII, VIII, XI, XII, părinți, cadre didactice.
  • atentie-trec-la-facultate

    Campanie județeană de consiliere și orientare în carieră

    Atenție! Trec la facultate

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Competenţa este înţeleasă drept o combinaţie de aptitudini, cunoştinţe și atitudini, care include de asemenea motivaţia de a învăţa. Competenţele cheie reprezintă un pachet transferabil și multifuncţional de cunoştinţe, aptitudini și atitudini, necesar tuturor indivizilor în vederea dezvoltării personale și a incluziunii lor sociale și profesionale.
    Ele ar trebui sa fie dobândite la sfârşitul învăţământului obligatoriu, pentru a funcţiona ca bază a activităţilor ulterioare de învăţare/formare.
    Competenţele cheie sunt esenţiale pentru:

  • Dezvoltarea personală de-a lungul întregii vieţi (capitalul cultural);
  • Incluziunea socială și cetăţenia activă (capital social);
  • Ocupare și dezvoltare profesională (capitalul uman).
    Grup țintă: elevii claselor a XII-a din unitățile de învățământ; părinți, comunitate și cadre didactice.
  • atentie-trec-la-liceu

    Campanie județeană de consiliere și orientare în carieră

    Atenție! Trec la liceu

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Dezvoltarea capacității de planificare a carierei, în vederea alegerii traseului școlar și profesional optim și realist, în raport cu identitatea vocațională și oferta școlară/socială.
    Obiectivele campaniei:

  • Cunoașterea și evaluarea proprieipersoane în vederea luării unei decizii eficiente privind traiectoria educațională și profesională;
  • Planificarea propriului traseu educațional;
  • Asimilarea de informații privind oferta educațională disponibilă;
  • Facilitarea accesului la consilierea privind cariera prin intermediul consilierului școlar care va oferi elevilor consiliere individuală și de grup, folosind metode și tehnici științifice eficiente.
    Grup țintă: elevii claselor a VIII-a din unitațile de învățământ; părinți, comunitate și cadre didactice.
  • atentie-trec-la-gimnaziu

    Campanie județeană de consiliere și orientare în carieră

    Atenție! Trec la gimnaziu

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Reducerea impactului pe care tranziția de la nivelul de învățământ primar la nivelul de învățământ gimnazial îl poate avea asupra copilului și familiei.
    Obiectivele campaniei:

  • Informarea în privința riscului de inadaptare școlară la trecerea între ciclul primar și cel gimnazial;
  • Oferirea de materiale suport (sugestii);
  • Autocunoașterea și acceptarea necondiționată a propriei persoane și a celorlalți;
  • Dezvoltarea abilităților de adaptare, creșterea autoeficientății;
  • Managementul învățării și al timpului liber.
    Grup țintă: elevii din clasele a IV-a din unitațile de învățământ; părinți, comunitate și cadre didactice.
  • Screenshot-2022-05-09-154801

    Proiect de consiliere parentală

    Optimizarea intervenției logopedice prin consilierea și implicarea părinților în activitatea recuperatorie

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Realizarea unor activități de consiliere parentală individuală sau de grup, în vederea îmbunătățirii rezultatelor privind corectarea/recuperarea/compensarea limbajului oral expresiv și receptiv. Optimizarea/eficientizarea intervenției logopedice prin consilierea și implicarea adecvată a părinților în activitatea recuperatorie.
    Obiective:

  • Stabilirea rolului părintelui în procesul terapeutic, în calitate de partener competent și responsabil;
  • Dromarea și informarea părinților referitor la procesul terapeutic specific corectării tulburăilor de tip disletic;
  • Furnizarea de materiale suport care să faciliteze continuarea demersului terapeutic acasă, împreună cu părinții;
  • Consilierea parentală specifică în funcție de nevoile semnalate de beneficiarii proiectului.
    Grup țintă: preșcolari/școlari, părinți, cadre didactice, profesori logopezi
  • incluziune copii ces

    Proiect județean pentru integrarea copiilor cu CES

    Incluziunea în învățământul de masă a elevilor cu cerințe educațive speciale

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Facilitarea integrării copiilor cu cerințe educative speciale în învățământul de masă din județul Maramureș.
    Obiective:

  • Îmbunătățirea metodelor de predare-învățare-evaluare în activitățile de lucru cu elevii cu CES;
  • Dezvoltarea abilităților de relaționare cu familia copiilor cu nevoi speciale și de management al situațiilor conflictuale;
  • Modificarea prejudecăților și stereotipurilor referitoare la integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă;
  • Actualizări legislative;
  • Formarea unor atitudini pozitive tață de elevii cu CES.
    Grup țintă: cadre didactice de la unitățile de învățământ din județul Maramureș.
  • Screenshot 2024-01-26 142856

    Proiect județean de prevenire a violenței înincinta unitaților de învațământ

    STOP violenței!

    Perioada de implementare: an școlar 2023-2025
    Dezvoltarea unor abilități de comunicare și relaționare în vederea prevenirii și diminuării cazurilor de violență școlară în rândul elevilor din învățământul gimnazial și liceal. Asigurarea în incinta școlii a unui climat de încredere ce conferă deplină securitate procesului instructiv-educativ, în acord cu Planul Național de măsuri în vederea implementării Campaniei de prevenire de port/folosire fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ preuniversitar.
    Obiective:

  • Sensibilizarea elevilor privind consecințeleactelor de violență;
  • Dezvoltarea capacității empatice;
  • Dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor;
  • Oferirea de comportamente alternative;
  • Cunoașterea de către elevi a prevederilor legale privind consecințele juridice asociate săvârșirii de infracțiuni sau alte fapte antisociale.
    Grup țintă: elevii din învățământul preuniversitar din județul Maramureș.
  • Impreuna-pentru-o-educatie-mai-buna

    Proiect județean privind evitarea conflictelor între elevi și mediul școlar

    Împreună pentru o educație mai bună - Toleranță, Acceptare, Diversitate

    Perioada de implementare: an școlar 2022-2024
    Scopul proiectului: Creșterea motivației școlare prin promovarea interculturalității, diversității, egalității de șanse.
    Obiectivele proiectului:

  • Sensibilizarea elevilor cu privire la rolul mediatorului scolar în viața lor de școlar;
  • Informarea elevilor cu privire la activitățile specifice ocupației de mediator școlar;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de relaționare în medii diferite de comunicare;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de empatie;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de comunicare asertivă;
  • Recunoașterea unei varietăți de emoții trăite în raport cu sine și cu ceilalți.
  • Grup țintă: elevii de nivel primar și gimnazial din unitățile de învățământ din județul Maramureș care au mediator școlar.

    STOP BULLYING ÎN ȘCOALA MEA!

    Proiect județean privind consilierea cadrelor didactice

    Stop bullying în școala mea

    Perioada de implementare: an școlar 2022-2023
    Scopul proiectului: Dobândirea de către cadrele didactice a unui set de abilități de gestionare eficientă a situațiilor de bullying, respectiv cyberbullying în mediul școlar.
    Obiectivele proiectului:

  • Informarea cadrelor didactice cu privire la fenomenul de bullying/cyberbullying;
  • Identificarea principalelor cauze ale fenomenului de bullying/cyberbullying;
  • Cunoașterea profilului psihologic al victimei și agresorului;
  • Însușirea unor tehnici de prevenție/intervenție.
    Grup țintă: Cadrele didactice din unitățile de învățământ din județul Maramureș.
  • citind-ne-dezvoltam

    Proiect județean de prevenție

    Creștem și ne dezvoltăm prin povești

    Perioada de implementare: an școlar 2022-2023
    Scopul proiectului: Dezvoltarea competențelor emoționale și stimularea limbajului;
    Obiective specifice:

  • Dezvoltarea capacității de exprimare orală, de înțelegere a mesajelor și a semnificațiilor în format oral;
  • Dezvoltarea creativității și a limbajului oral;
  • Dezvoltarea capacității de a înțelege și de a transmite inten tii, gânduri și semnificații mijlocite prin limbaj oral;
  • Dezvoltarea identității și conștientizarea sinelui;
  • Dezvoltarea, înțelegerea și exprimarea emoțiilor și trăirilor;
  • Dezvoltarea abilitățiilor psihoindividuale în adaptarea la mediul social;
    Grup țintă: Beneficiari direcți: preșcolari, școlari (clasa pregătitoare-clasa a III-a); Beneficiari indirecți: aparținători, comunitate locală.

  • 2022-2023-proiect-snac

    Proiect derulat în cadrul Strategiei Națională de Acțiune Comunitară

    Spiridușii lui Moș Crăciun

    Perioada de implementare: an școlar 2022-2023
    Scopul proiectului: Susținerea procesului de incluziune socială a persoanelor provenind din medii socio-economice vulnerabile prin derularea de activități de voluntariat realizate de către elevi și cadre didactice.
    Obiective specifice:

  • Îmbunătățirea comunicării dintre școală și familie, profesori și elevi;
  • Formarea și dezvoltarea spiritului civic;
  • Conștientizarea și valorificarea importanței sărbătorilor creștine;
  • Încurajarea implicării elevilor ca voluntari, la acțiuni desfășurate cu persoane aflate în dificultate, în scopul susținerii procesului de incluziune socială a acestora, precum și de dezvoltare educațională personală;
  • Dezvoltarea educațională a voluntarilor prin cultivarea valorilor morale;
  • Stimularea potenţialului creativ al copiilor cu CES prin participarea la activități psihoeducaționale creative organizate împreună cu elevii voluntari.
    Activități:
    Consilierii școlari și cadrele didactice implicate în proiect desfășoară acțiuni de voluntariat în unitățile școlare partenere, activități care presupun realizarea/donarea împreună cu elevii de pachete-cadou pentru elevii aflați în dificultate, numiți în continuare beneficiari direcți ai proiectului.
    Elevii voluntari însoțiți de profesori consilieri școlari, logopezi și mediatori școlari participă la sediul CJRAE Maramureș la o activitate educațională integrată, ocazie cu care se oferă cadouri copiilor din medii socio-economice defavorizate din școlile implicate în proiect.
    Angajații CJRAE Maramureș împreună cu elevi voluntari participă la o acțiune de voluntariat care presupune colectarea de produse alimentare neperisabile în vederea donării acestora familiilor elevilor cu CES selectate din baza de date a SEOSP Maramureș.
    Grup țintă: Elevi care provin din familii cu statut socio-economic defavorizat și familii ale elevilor cu CES și cu Certificat de orientare școlară și profesională.
  • Stop-bullying

    Proiect județean de prevenire a bullyingului și cyberbullyingului în mediul școlar

    Bullying-ul, un fenomen de amploare în context pandemic

    Perioada de implementare: an școlar 2021-2023
    Proiectul educațional „Bullying-ul, un fenomen de amploare în context pandemic”, inițiat de către CJRAE Maramureș vine în sprijinul consilierilor școlari și a cadrelor didactice care desfășoară în unitatea de învățământ activități de identificare și prevenire a fenomenelor de bullying și cyberbullying. Aceste activități au ca obiectiv major înzestrarea elevilor cu un set de abilități personale care să-i ajute în gestionarea eficientă a potențialelor situații de bullying cu care se pot întâlni, în școală sau în mediul on-line: recunoașterea acestor situații, comunicarea asertivă, exprimarea adecvată a emoțiilor, empatia, identificarea stilurilor de abordare a conflictelor, negocierea sau medierea.
    Obiectivele specifice al proiectului:

  • Sensibilizarea elevilor cu privire la fenomenul de bullying/cyberbullying;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de relaționare în medii diferite de comunicare;
  • Identificarea/exersarea tehnicilor eficiente de rezolvare a conflictelor;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de empatie;
  • Dezvoltarea la elevi a abilităților de comunicare asertivă;
  • Recunoașterea unei varietăți de emoții trăite în raport cu sine și cu ceilalți;
  • Informarea elevilor cu privire la cadrul legal al fenomenului de bullying/cyberbullying.
    Grup țintă: Elevii de nivel gimnazial și liceal din unitățile de învățământ din județul Maramureș.
  • revin-acasa-in-mm

    Proiect județean de consiliere

    Revin acasă, în Maramureș

    Perioada de implementare: an școlar 2021-2022
    Remigrarea în România produce efecte pe termen lung asupra diferitelor dimensiuni ale personalității copilului remigrant. Aceste efecte pot fi vizibile imediat sau cu o perioadă de latență de 3 - 5 ani. Cadrele didactice, consilierul școlar sau asistentul social care relaționează cu copilul remigrant se vor afla în situația de a realiza o evaluare inițială și de monitoriza permanent evoluția copilului. Readaptarea la un nou sistem social și educațional este un proces cu o temporalitate mai largă.
    Obiectivele proiectului:

  • Identificarea elevilor remigranți la nivelul unităților de învățământ, de către profesorii diriginți;
  • Identificarea, prin intermediul chestionarelor problemelor cu care se confruntă elevii remigranți la momentul reînscrierii în sistemul educațional (psiho – emoționale, comportamentale, de adaptare/socializare, somatice, dificultăți de învățare etc.);
  • Elaborarea planului individualizat de servicii de suport și identificarea specialiștilor din sistemul de învățământ care pot furniza serviciile de suport necesare;
  • Valorificarea potențialului creativ al elevilor implicați în concursul de lucrări propus în cadrul proiectului;
  • Formarea/dezvoltarea/optimizarea la elevii remigranți a unui set de abilități necesare integrării școlare eficiente:
  • Luarea deciziilor, managementul timpului, stima de sine, încrederea în propriul potențial, competențe sociale/de interacțiune și relaționare;
  • Întărirea coeziunii de grup prin valorificarea sentimentului de apartenență a copiilor remigranți la comunitatea/colectivitatea școlară;
  • Dezvoltarea în rândul elevilor participanți la activități a unor atitudini și abilități de acceptare, suport, toleranță, includere și apreciere;
  • Diseminarea rezultatelor proiectului în unitățile școlare din județ.
    Grup țintă: elevi din unitățile de învățământ preuniversitar din județ: primar, gimnazial şi liceal; elevi remigranți (reîntorși în România și reînscriși în sistemul de învățământ românesc).
  • Scroll to Top Skip to content